Menu

NEW: Lil’Bits van Tony's Chocolonely

Met Lil’Bits wil Tony’s chocoladeproducenten in het segment van de kleine snack laten zien dat chocolade maken anders kan. De fabrikant betaalt gemiddeld 80% meer voor de 100% traceerbare cacaobonen dan andere chocolademerken, omdat er altijd de prijs voor een leefbaar inkomen aan de boeren wordt gegeven. Tony’s wil zo op de lange termijn een einde maken aan illegale kinderarbeid en armoede. De samenwerking met cacaocoöperaties heeft het percentage kinderarbeid al doen dalen van minder dan 5% ten opzichte van het industriegemiddelde van 50%. Ook komt er geen ontbossing voor.

Tony’s Lil’Bits zijn vanaf begin september te koop bij fysieke en online supermarkten als Jumbo, Albert Heijn, Flink en Picnic en bij de Bijenkorf, in Tony’s Super Store en Tony’s online chocoshop. De ballen zijn in vijf verschillende smaken verkrijgbaar:

  • melk-karamel–zeezout
  • cookie-triple chocolate
  • melk-hazelnoot
  • melk-marshmallow-biscuit
  • puur-sinaasappel-chocokoek
Tony’s gebruikt de ballen ook in haar communicatie vertelt Bibianne Roetert, marketing manager bij Tony’s Chocolonely, tegen Levensmiddelenkrant. “De bal ligt uiteindelijk bij ons allemaal.”